1. Domů
  2. Znalostní databáze
  3. Elektronická fakturace
  4. UAE e-invoicing compliance: step-by-step guide
  1. Domů
  2. Znalostní databáze
  3. Peppol
  4. UAE e-invoicing compliance: step-by-step guide

UAE e-invoicing compliance: step-by-step guide

UAE e-invoicing compliance: step-by-step guide

The UAE Electronic Invoicing System introduces phased requirements for in-scope businesses and government entities to exchange structured electronic invoices through Accredited Service Providers on the Peppol network.

V tomto průvodci se dozvíte, jak se z vašeho daňového identifikačního čísla stane vaše adresa Peppol, jak se zaregistrovat prostřednictvím služby EmaraTax a co je třeba udělat v jednotlivých fázích implementace.

Vaše daňové identifikační číslo je vaší adresou v systému Peppol

V rámci systému elektronické fakturace Spojených arabských emirátů je každá firma v síti Peppol identifikována pomocíidentifikačního čísla účastníka, které vychází z jejího daňového identifikačního čísla (TIN). Pochopení Peppol ID vaším TIN, TRN a Peppol ID je prvním krokem k dodržování předpisů.

Co je to daňové identifikační číslo (TIN)?

Daňové identifikační číslo (TIN)je jedinečný 10místný identifikátor přidělený Federálním daňovým úřadem Spojených arabských emirátů (FTA). Jedná se o prvních 10 číslic vašeho 15místného daňového registračního čísla (TRN).

Pokud je vaše firma již registrována k DPH nebo k dani z příjmů právnických osob, máte již přidělené daňové identifikační číslo (TIN) – jedná se o prvních 10 číslic identifikačního čísla (TRN), které vám bylo přiděleno. Pokud v současné době nejste registrováni k žádné dani, ale spadáte do působnosti elektronické fakturace, musíte se zaregistrovat u FTA prostřednictvímsystému EmaraTax, abyste získali své daňové identifikační číslo (TIN).

Příklad: Pokud je vaše TRN 123456789012003, vaše daňové identifikační číslo je 1234567890 (prvních 10 číslic).


Jak se z čísla daňového identifikačního čísla (TIN) stane vaše Peppol ID?

Váš Identifikátor účastníka Peppol (také nazývaný End Point ID) se vytváří kombinací kódu země pro Spojené arabské emiráty 0235 spolu s vaším 10místným daňovým identifikačním číslem.

Formát: 0235:<your TIN>
Příklad: 0235:1234567890

Tento identifikátor je zaregistrován vaším akreditovaným poskytovatelem služeb (ASP) během registrace a slouží jako vaše firemní adresa v síti Peppol – tedy jako elektronická adresa, na kterou jsou doručovány faktury, dobropisy a stavové zprávy.

Note: Each member of a VAT Tax Group uses its own TIN (the first 10 digits of its own TRN), not the group representative’s. The UAE Electronic Invoicing Guidelines V1.1 provide a 24-month grace period from 1 January 2027 for transactions between members of the same Tax Group.

EmaraTax: Váš výchozí bod pro zapracování nových zaměstnanců

EmaraTax is the FTA’s online tax services portal and is used to complete your e-invoicing registration. Start by selecting an accredited ASP and agreeing the commercial and technical onboarding terms. Then follow the appointment and confirmation steps in EmaraTax for your business.

Pokud ještě nemáte daňové identifikační číslo (TIN), můžete si jej vygenerovat prostřednictvím služby EmaraTax. U podniků, které jsou již registrovány u FTA, je vaše daňové identifikační číslo (TIN) k dispozici v rámci stávající daňové registrace.

Harmonogram postupného zavádění

Systém elektronické fakturace ve Spojených arabských emirátech se zavádí postupně podle výše ročních tržeb, jak je stanoveno v ministerském rozhodnutí č. 244 z roku 2025 (ve znění ministerského rozhodnutí č. 66 z roku 2026). Každá fáze má dva klíčové termíny: jeden pro výběr poskytovatele služeb (ASP) a druhý pro zahájení výměny elektronických faktur a podávání výkazů.

Typ entityRoční tržbyJmenujte ASP tím, žeSpustit
Pilot programmeSelected participants by invitation—Od 1. července 2026
Voluntary implementationAny revenueBefore voluntary go-liveOd 1. července 2026
Fáze 1 – Large≥ 50 000 000 AED30. října 20261. ledna 2027
Fáze 2 – Všechny ostatní podniky< AED 50,000,00031. března 20271. července 2027
Fáze 3 – Státní orgányN/A31. března 20271. října 2027

Source: UAE Electronic Invoicing Guidelines V1.1 (1 June 2026), Chapter 8. ASP deadline for Phase 1 amended by MD No. 66 of 2026.

Mandatory e-invoicing applies to persons conducting business in the UAE for transactions within scope, regardless of VAT registration status, unless specifically excluded (e.g. certain financial services, sovereign government activities, and airline passenger ticketing). See the official guidelines, Chapters 6–7.

Jak se připravit na elektronickou fakturaci ve čtyřech krocích

Následující kroky vycházejí zoficiálních pokynů Spojených arabských emirátů pro elektronickou fakturaci, které vydalo ministerstvo financí. Každý krok vyžaduje spolupráci mezi vaší společností a vámi vybraným akreditovaným poskytovatelem služeb.

1. Seznamte se s požadavky

Prostudujte si právní rámec a zjistěte, kdy musí vaše firma zahájit provoz. Rozsah, termíny a technické specifikace jsou stanoveny v několika ministerských nařízeních a pokynech Ministerstva financí.

  • Určete fázi implementace na základě ročních tržeb (viz tabulka s časovým harmonogramem výše).
  • Zjistěte, jaké typy transakcí se vztahují na vaši firmu (B2B, B2G, vývoz, svobodný obchodní pásmo atd.).
  • Proveďte analýzu mezer: dokáže váš stávající ERP systém nebo účetní systém načíst všechnapovinná pole faktur?
  • Seznamte se sesankcemi za nedodržení předpisů(usnesení vlády č. 106 z roku 2025).

2. Vyberte si akreditovaného poskytovatele služeb a zaregistrujte se prostřednictvím EmaraTax

Each person within scope appoints one ASP for sending and receiving e-invoices. Select and contract with an accredited provider first, then complete the required onboarding steps through the FTA’s EmaraTax portal.

  • Připravte si své daňové identifikační číslo (TIN).Pokud jste registrováni jako plátce DPH nebo daně z příjmů právnických osob, tvoří vaše TIN prvních 10 číslic vašeho TRN. Pokud tomu tak není, zaregistrujte se u FTA prostřednictvím systému EmaraTax a požádejte o jeho přidělení.
  • Ověřte údaje o své společnosti.Před zahájením registrace se ujistěte, že jsou vaše živnostenské oprávnění, adresa a kontaktní údaje v systému EmaraTax aktuální.
  • Select and contract with your ASP. Review the current Ministry of Finance list, agree commercial and technical terms with an accredited provider, then complete the appointment and onboarding steps in EmaraTax.
  • Získejte svůj identifikační kód účastníka Peppol. Po dokončení registrace vám váš ASP vytvoří identifikační číslo účastníka ve formátu 0235:<your TIN> a zaregistrovat jej v síti Peppol.

3. Testování výměny elektronických faktur a podávání daňových přiznání

Před spuštěním systému se s vaším poskytovatelem aplikací (ASP) dohodněte na způsobu přenosu fakturačních údajů mezi vašimi systémy a proveďte komplexní testy celého procesu všech pěti stran – od vystavení faktury až po potvrzení odeslání daňových údajů v rámci dohody o volném obchodu (FTA).

  • Dohodněte se na způsobu přenosu dat: integrace přes API, nahrávání souborů nebo webové rozhraní.
  • Test how your source data is validated and converted to PINT-AE before exchange and tax reporting.
  • Ověřte, zda jsou přijímány potvrzovací zprávy (MLS) jak pro výměnu dat, tak pro hlášení daňových údajů v rámci dohody o volném obchodu (FTA).
  • Vyzkoušejte příjem elektronických faktur od dodavatelů prostřednictvím vašeho ASP.
  • V případě potřeby upravte schvalovací postupy – automatizované schvalovací řetězce mohou urychlit zpracování.

Během dobrovolné fáze (od 1. července 2026) se sankce neuplatňují. Toto je nejbezpečnější doba pro testování.

4. Spuštění do ostrého provozu a správa průběžných změn

Jakmile bude testování dokončeno, začněte s výměnou a vykazováním elektronických faktur v ostrém provozu. Společně se svým poskytovatelem ASP vytvořte model řízení pro řešení chyb a v průběhu rozvoje vaší firmy udržujte své registrační údaje aktuální.

  • Dohodněte se se svým poskytovatelem ASP na rozdělení rolí a odpovědností v souvislosti s dohledem nad zasíláním faktur a řešením chyb.
  • Sledujte výměnu a potvrzovací zprávy během prvních týdnů provozu.
  • Where the buyer has not implemented e-invoicing or does not have a Peppol Participant Identifier, issue the regular Tax Invoice (for example, a PDF) in addition to the electronic invoice, as described in the current Ministry of Finance guidance.
  • Pokud dojde ke změně vašich okolností (registrace k DPH, členství v daňové skupině, zrušení registrace atd.), aktualizujte svůj ASP prostřednictvím EmaraTax.

Selecting an accredited service provider

Use the Ministry of Finance’s current list of Accredited Service Providers when onboarding through EmaraTax. UAE ASP accreditation is a separate status from being a certified Peppol Access Point.

Status checked 18 September 2026: Qvalia does not appear on the UAE Ministry of Finance’s published accredited or pre-approved ASP lists. Do not select Qvalia in EmaraTax or describe Qvalia as an available UAE ASP until its accreditation is shown in an official current source.

Qvalia may provide Peppol infrastructure, APIs or integration support, but those services should not be presented as UAE ASP accreditation. Check the official UAE ASP list before making an onboarding decision.

UAE e-invoicing and Peppol plans from Qvalia
Byl tento článek užitečný?

Související články